Kokpunkten har passerat 100 000 besök

På lördagsförmiddagen den 9 maj passerade den 100 000:e gästen Kokpunktens entré.

Att etablera ett nytt varumärke och ett nytt koncept tar tid. Den första tiden valde vi att enbart fokusera på Västerås, där kännedomen nu är mycket bra. Alla västeråsare är viktiga för Kokpunkten, både som gäster och som ambassadörer för Sveriges första actionbad.

Men även om Kokpunkten ska vara alla västeråsares bad så räcker de inte till för att nå de långsiktiga besöksmål som Kokpunkten har på 250 000 besökare per år, och som vi beräknar nå år 2020.

Därför har vi under våren börjar synas i Stockholm, som är första steget mot att göra Kokpunkten känt i en större region. Att synas i Stockholm har redan börjat ge effekt och april är årets hittills bästa månad sett till antalet besök som landade på strax över 15000 st. Vi märker också av att vi får allt fler gäster som bor på stadens hotell.

Det är otroligt roligt att se hur stort intresset för Kokpunkten är och hur mycket besök det börjar generera till staden. Ryktet om Kokpunkten sprider sig och vi har redan haft besökare från allt mellan Malmö till Kiruna.

”Vi är otroligt nöjda med det besöksantalet. Det följer målsättningen enligt tillväxtkurvan och det ger goda förhoppningar om det långsiktiga målet vi har på 250000 besök/år.” säger Johan Björkman, verksamhetschef.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Björkman, verksamhetschef Kokpunkten, 072 533 3068, johan.bjorkman@peab.se

Pressmeddelande som PDF
Kokpunkten har passerat 100000 besök