Kokpunkten första månaden

Vi har lärt oss otroligt mycket under vår första månad. Att öppna upp en ny verksamhet är alltid intressant då man börjar få en verklighet att jämföra med allt det man ”trott” innan. Vi har lärt oss mycket om våra gäster, hur många kommer och när kommer de, vilka är det som kommer etc.

Kanske tidigt att dra för stora slutsatser efter endast en månad men vissa saker kan vi konstatera;
Gästerna är mycket nöjda och upplevelsen är bra.
Några ”barnsjukdomar” har vi identifierat och åtgärdat, såsom köer och systemstöd i serveringsdelarna och säkerheten i Boomerang. Ett actionbad är och skall vara lite utmanande och ge en rush i magen.
Många fler av våra gäster äter och uppskattar våra serveringar, mot vad vi trodde. Vi har även blivit överraskade av den mängd förfrågningar på bokningar vi fått, många barnkalas och företags/personalevents har redan ägt rum och fler är bokade.

Att etablera ett helt nytt varumärke och koncept kommer att ta tid. Vi har en marknadsstrategi som vi följer och kommer att intensifiera under hösten. Vi har ju valt att bara fokusera på Västerås, den första tiden, och att få de bästa ambassadörerna här. Kännedomen om Kokpunkten, Sveriges första actionbad skulle jag säga är mkt bra där vi satsat. Reklamfilm i TV och satsningar i sociala media har gett stor spridning.

Över 16 500 gäster har hittills badat hos oss vilket är en bra början. Att nå målet på 250 000 besök per år tar tid, vilket vi är medvetna om och lagt målsättningen enligt tillväxtkurva.

Dryga 10% av vår tilltänkta målgrupp i Västerås har redan besökt oss första månaden, vilket vi är mkt nöjda med.

Nu ser vi fram emot ett fullspäckat höstlov då vi kommer att erbjuda en hel del spännande överraskningar. Vi jobbar för fullt med det digitala upplägget och rekvisita till höstlovet.

 

Författat av en nöjd verksamhetschef
Johan Björkman
Johan.bjorkman@peab.se
072-533 30 68

Pressmeddelande pdf:
Kokpunkten första månaden