Kokpunkten actionbad nominerat till Årets Marknadsförare 2016!

Under torsdagskvällen presenterades 2016 års nominerade bidrag till Guldstänk och Kokpunkten actionbad blev nominerat till årets marknadsförare.

Motiveringen till årets marknadsförare lyder:
Kokpunkten Actionbad har lyckats med att snabbt skapa en stadig ström av badgäster ifrån hela Mälardalen. Framgången bygger på ett systematiskt marknadsföringsarbete med ett tydligt kommunikationskoncept och smarta PR-aktiviteter, som SM i vattenrutschbana och att engagera de lokala fansen. Under 2016 ökade besökarna med drygt 20 000 gäster till 168 000. Totalt ger badet ett tillskott på runt 120 000 turister till besöksnäringen och gör Västerås synlig i hela Mälardalen.

Vi är otroligt glada för denna nominering och för det goda besöksresultat som actionbdet genererat sedan invigningen 2014. Vi kommer att fortsätta jobba hårt för att öka synligheten och locka ännu flera besökare till Västerås. Säger Christoffer Tilstam, kommunikationsansvarig på Kokpunkten actionbad.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Christoffer Tilstam, kommunikationsansvarig Kokpunkten, 076-671 3502,
christoffer.tilstam@kokpunkten.se

Pressmeddelande som PDF